Vertrouwd door 1000+ tevreden klanten
Bekijk alle casestudies






"*" geeft vereiste velden aan
Graag een KPI dashboard laten maken door ons team van specialisten? Onze KPI Dashboards bieden een eenvoudige oplossing om tijd te besparen bij het verwerken van data om gebruiksvriendelijke rapporten te creëren. Door data uit verschillende bronnen te koppelen en te visualiseren in een overzichtelijk dashboard, kan de data automatisch ververst worden.
Dit zorgt ervoor dat u altijd toegang hebt tot de meest actuele informatie om sturing te geven, terwijl menselijke fouten bij het maken van de rapporten uitgesloten worden. Onze unieke KPI Dashboard biedt een online login waarmee u gebruikers kunt aanmaken en rechten toewijzen voor welke data ze kunnen zien.
Hierdoor kan het management team een eigen dashboard krijgen waar alleen de belangrijkste KPI's voor hen getoond worden, terwijl afdelingen zoals productie en finance diepere inzichten kunnen bekijken.
Met ons KPI Dashboard van Data Analytics kunnen we een dashboard geheel op maat maken voor uw organisatie, passend bij de huisstijl. We kunnen een KPI Dashboard ontwerpen dat geoptimaliseerd is voor iedere afdeling, locatie of persoon.
U kunt met onze filters makkelijk gegevens inzoomen en deze exporteren met slechts 1 klik, bijvoorbeeld als u een rapport wilt delen. U kunt ook alle data over de tijd bekijken en vergelijken.
Met onze KPI Dashboards kunt u betere beslissingen nemen door inzicht te krijgen in de toekomst. De prognose- en simulatiemodule biedt u een voorspelling van de uitkomst van uw beslissingen, zodat u deze beter kunt onderbouwen. Hierdoor wordt het zakelijk succes vergroot en bent u beter voorbereid op toekomstige gebeurtenissen.
KPI Dashboards van Data Analytics zijn toekomstbestendig en kunnen meegroeien met uw bedrijf. Of er nu nieuwe databronnen bijkomen, afdelingen of filialen - alles kan gemakkelijk worden aangesloten op het bestaande systeem. Zo zorgt een KPI Dashboard ervoor dat uw organisatie mee kan groeien met de behoeften van iedereen, altijd en overal direct inzicht hebben in de KPI's die voor hun verantwoordelijkheden van toepassing zijn.
Het KPI Dashboard bevindt zich op een beveiligde Cloud, waardoor het gemakkelijk te gebruiken is op computers, iPads of telefoons. Op alle digitale apparaten met toegang tot het internet is KPI Dashboard volledig te gebruiken.
Meer dan 1.000+ organisaties maken gebruik van KPI Dashboard van Data Analytics. Van CFO's die financiële data willen monitoren tot zorginstellingen, onderwijsinstellingen, marketingbureaus, projectontwikkelaars en zelfs gemeenten, onderwijsinstellingen en woningbouworganisaties: allemaal gebruiken zij deze unieke oplossing om altijd up-to-date rapporten te kunnen genereren en zo hun beslissingen te verbeteren.
Om dit mogelijk te maken, starten we elk project met een Design-thinking sessie waarin we met alle stakeholders de KPI's per bron en afdeling in kaart brengen. Op basis van deze sessie maken we eerst een duidelijke visualisatie van het KPI Dashboard in een PDF brochure. Dit document is ideaal voor feedback voordat we gaan starten met de ontwikkeling en hiermee besparen we een hoop tijd en kosten. Daarom zijn onze KPI Dashboards ook verrassend voordelig en snel te ontwikkelen.
Meer weten over de mogelijkheden van een KPI Dashboard voor uw organisatie?
Met meer dan 1000+ op maat gemaakte KPI Dashboards, die allen gekoppeld zijn aan verschillende databronnen, waaronder Excelbestanden en eigen gemaakte systemen, kunnen wij bijna elke applicatie ontsluiten en visualiseren in KPI Dashboards.
Van Exact Online, AFAS tot Google Analytics, Navision, Dynamics en zo voorts. Onze expertise op het gebied van data-analyse, visualisatie en dashboarding staat garant voor het omzetten van data naar bruikbare inzichten. Ons motto: Als er Data in zit, dan halen wij het eruit.
Naast de vaste visuals die wij gezamelijk hebben afgestemd, bent u ook in staat om met een KPI Dashboard geheel zelf nieuwe rapportages aan te maken. Hierdoor kunt u op een veel snellere manier inzicht krijgen in relevante gegevens.
Daarnaast hebben wij een unieke Self Service BI module, waarmee u op basis van drag and drop direct nieuwe rapporten kunt genereren om zo AdHoc vraagstukken snel te kunnen beantwoorden.
Door middel van deze module heeft u de mogelijkheid om verschillende rapportages te maken, waarbij u direct kan zien wat het effect is van bepaalde acties of beslissingen. Ons slimme ready-to-go dashboard is doorontwikkeld en heeft zich bewezen bij grote organisaties zoals, Deloitte, Philips, Action en vele meer.
Het ontwerpen van een KPI dashboard gaat verder dan alleen het creëren van een mooi uiterlijk - het draait om het gebruiken van data om een verhaal te vertellen dat je publiek helpt bij het verkrijgen van wat ze nodig hebben. Elk data-gedreven dashboard moet een aantal essentiële ontwerp principes volgen die helderheid toevoegen en intentie signaleren.
Gebruiksgemak:
Maak gebruik van visuele aanwijzingen die aangeven wanneer een element naar een andere pagina linkt, aangeven of een knop actief of inactief is, of contextuele informatie bieden.
Kleurtoegankelijkheid en contrast:
Sommige mensen hebben een beperkt kleurenzicht, daarom is het belangrijk om vormen en contrast toe te passen zodat iedereen toegang heeft tot de benodigde informatie.
Informatiehiërarchie:
Toon data in volgorde van belangrijkheid, zodat gebruikers het meest relevante niet missen. "F-scannen" is een veelvoorkomende manier waarop mensen informatie tot zich nemen - ze scannen horizontaal over de pagina en dan verticaal. Door meer te begrijpen over dit en andere veelvoorkomende scanpatronen, kun je de belangrijkste informatie als eerste plaatsen.
Eenvoud:
Een overladen dashboard kan veel informatie tonen, maar het is nutteloos als degenen die ernaar kijken niet begrijpen wat ze zien. Minder is meer, vermijd daarom verwarrende 3D-graphics of het overladen van een pagina.
Elk dashboard is uniek en er zijn verschillende soorten, maar valt vaak in een van de volgende vier categorieën op basis van het beoogde doel en de doelgroep:
Strategisch
Een strategisch dashboard is een rapportagetool voor het monitoren van langetermijnstrategieën van een bedrijf door kritieke succesfactoren te onderzoeken. Deze dashboards zijn meestal complex in hun opzet en worden voornamelijk gebruikt door het hoger management. Ze vormen ook een belangrijke manier voor bedrijven om KPI's te volgen in relatie tot hun doelen op lange termijn.
Operationeel
Operationele dashboards zijn een veelvoorkomend type dashboard. Ze worden gebruikt om de huidige status te bewaken en informatie op een eenvoudige, gemakkelijk te bekijken manier te presenteren die voor iedereen begrijpelijk is. Deze dashboards zijn niet bedoeld voor interactie of om de voortgang naar een doel te tonen, maar eerder om een momentopname te bieden van de huidige situatie.
Tactisch
Een tactisch dashboard wordt gebruikt om de voortgang richting een doel bij te houden, zowel op bedrijfsniveau als voor een specifiek team of project. Interactieve gegevensvisualisatie is essentieel voor dit type dashboard, omdat je wilt kunnen inzoomen en bepalen waarom iets wel of niet goed gaat. Dit helpt teams te bepalen of wat ze doen werkt - en of ze veranderingen moeten aanbrengen.
Analytisch
Een analytisch dashboard bevat een enorme hoeveelheid gegevens die worden gemaakt en gebruikt door analisten om ondersteuning te bieden aan het management. Analytische dashboards geven een uitgebreid overzicht van bedrijfsgegevens en zijn een cruciaal onderdeel van de gebruikersgroep op het niveau van middenmanagement. Deze dashboards worden gebruikt om beslissingen te sturen en spelen een belangrijke rol in de bedrijfsvoering.
Wij bouwen KPI dashboards voor organisaties in alle branches. De afgelopen jaren heeft Data Analytics veel branche-specifieke KPI dashboards ontwikkeld voor onderstaande sectoren.
Meer weten over de mogelijkheden van een KPI Dashboard voor uw organisatie?